Apple Watch iFokus

Apple Watch

Etikettwatchos
Läst 152 ggr
johan
2022-05-07 13:03
1

Apple Watch's bästa funktion?

Vad tycker du gör Apple Watch mest användbar?

Jag kommer ofta på mig själv att tycka det är svårt att motivera varför man ska köpa en Apple Watch, men saknar den mycket när jag inte har den på mig. Men det jag gillar mest är också det som är svårast att förklara för någon annan.

Men här kommer mina favorit-funktioner:

• Träningsringarna hjälper mig att röra på mig mer. Den gör att jag sitter still kortare perioder och det är ganska ofta som jag kommer ut på en promenad enbart för att "stänga ringarna".
  • Snabbt avgöra om en notis är värt att agera på. Dom flesta Notiser behöver man inte göra något åt. Jag tycker Apple Watch gör det enkelt att på en bråkdel av en sekund avgöra om det var något viktigt eller inte. Telefonen stannar längre i fickan.
  • Låsa upp datorn. Det är otroligt skönt att slippa skriva lösenord varje gång man sätter sig vid datorn. Har jag klockan på mig och är tillräckligt nära datorn så loggas jag in automatiskt.
  • Siri. Jag använder väldigt sällan Siri, men när jag gör det är det i princip alltid via klockan då man kan prata så tyst till den.

Har du funderat på en Apple Watch? Har du redan en? Vad gillar du bäst?

Mvh // Johan

Niklas
2022-05-07 13:36
0

Bortsett från din tredje punkt är det precis de sakerna jag uppskattar mest. Och att den säger till om den märker något konstigt med exempelvis pulsen. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning