Annons:
Etikettövrigt
Läst 2005 ggr
DesK
6/17/19, 5:53 PM

Bara Apple Watch, utan iPhone?

Efter att Niklas skrev om Apple Watch på en annan sajt, började jag fundera på en sak. Kan man använda enbart Apple Watch, även om man inte har några andra enheter från Apple? Har en vän som är hjärtsjuk, som inte har Apple utan Samsung.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Niklas
6/18/19, 11:29 AM
#1

Det korta svaret är nej, det går inte att använda Apple Watch helt utan en iPhone. Det behövs en iPhone för att sätta igång och konfigurera Apple Watch samt för att uppdatera när det kommer nya versioner av watchOS. Däremot är det inte säkert att man behöver äga en iPhone för att använda en Apple Watch. Det går att para den med exempelvis en familjemedlems iPhone. En iPhone kan dessutom paras med flera Apple Watch så iPhoneägaren kan fortsätta använda sin Apple Watch, om hon har någon.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
6/18/19, 1:34 PM
#2

Jag läste alldeles nyss att i och med watchOS 6 kommer Apple Watch att kunna uppdatera sig själv vid behov. Det minskar behovet av en iPhone, men åtminstone initialt behöver man nog fortfarande ha tillgång till en.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
6/18/19, 3:55 PM
#3

Tack för svar, då skulle ju min iPhone kunna avhjälpa problemet 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
6/19/19, 8:29 AM
#4

Absolut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: