Annons:
Etikettövrigt
Läst 2202 ggr
hammie
12/1/18, 9:26 PM

Vilken Apple Watch är bäst?

Hej! Jag önskar mig en Apple Watch i julklapp, men vilken sort ska jag ta? Vilken tycker ni är bäst? Motivera gärna😁vilken har bäst batteritid?

Annons:
Niklas
12/2/18, 6:47 AM
#1

Om inte kostnaden spelar någon roll är den senaste modellen den bästa. Jag tycker du ska fråga dig vilka funktioner du behöver och välja utifrån det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
12/2/18, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Oftast tror man att den mindre räcker - men ta den stora. Har smala handleder och kör den större modellen sedan första AppleWatch kom. Har nu senaste 4:an. Den stora skillnaden på modellerna - bortsett från material - är om det skall vara med inbyggt e-sim eller inte. Idag har endast Tre möjligheten ( i Sverige)att använda klockan som telefon. Jag satsade på den i nya modellen. Skiljer ca 1000kr. Använder min AppleWatch 7-24 och skulle inte kunna vara utan. Är hörselskadad och den är ett otroligt hjälpmedel. Om du tittar på priset - ta den billigaste. Det är samma ”innehåll”. Hoppas du slår till och Lycka till.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
12/3/18, 8:17 AM
#3

#2: Kan du berätta något om hur klockan hjälper dig som hörselskadad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2/5/19, 1:09 PM
#4

Niklas Ursäkta det sena svaret. Jag har streamer till mina happar. Både för mobil - data och TV. Dom Inställningar jag har i iPhone synkas till AppleWatch. Detta gör att när klockan vibrerar ser jag meddelanden - e-post - Calendar och inkommande samtal. Kan då välja att svara med ett tryck på klockan. Mobilen behöver inte vara i samma rum - det funkar ändå. Jag är även diabetiker och får mina mätvärden på klockan. Dessutom mäter den min puls - vilket också är viktigt. Larm för olika saker eller som väckarklocka är också viktigt för mig. Har jag inte hopparna på hör jag ju ingenting. Med vibrationen (haptik) är så kraftig att jag reagerar - även vaknar. Väder och utetemperatur syns ju på startskärmen när den tänds upp. Jag betalar även ofta med klockan (ApplePay) vilket också är smidigt. Siri (röststyrning) använder jag också ofta eftersom det går rakt in i happarna. Mobilen - hela tiden liksom Mail. Finns mycket mer - men tror det är det viktigaste. Hoppas du fått några tips. Bosse

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2/5/19, 1:39 PM
#5

Tack! Det var intressant att veta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: