Aktivitet & träning

Appen aktivitet uppdateras inte

2018-04-02 10:25 #0 av: Martina78

Hjälp, min app aktivitet uppdateras inte längre på min iPhone. Klockan registrerar varje dag och jag kan se de jag delar med i min klocka men inte i appen. Hur skall jag göra för att uppdatera den igen?

Anmäl
2018-04-02 18:27 #1 av: Niklas

Om du går till Källor i Hälsa-appen, ser du klockan under Enheter där?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2018-04-02 20:04 #2 av: Martina78

Japp. Och aktivitets app uppdateras i klockan men inte i iPhone. Provat att koppla ifrån och koppla ihop igen, men funkar ändå inte

Anmäl
2018-04-03 10:37 #3 av: Niklas

Okej. I Inställningar > Integritetsskydd > Rörelse och kondition i iPhone, är konditionsspårning och hälsa aktiverat där?

Anmäl
2018-04-03 10:40 #4 av: Niklas

Titta också på samma ställe i klockan att Puls och Konditionsspårning är aktiverat där.

Anmäl
2018-04-03 14:23 #5 av: Martina78

Allt var redan aktiverat. Både iPhone och iwatch.

Anmäl
2018-04-03 16:10 #6 av: Niklas

Är ”Strömsparläge för träning” avaktiverat i Watch-appen under Allmänt? Är Aktivitet aktiverat under Allmänt > Bakgrundsuppdatering i Watch-appen? Är både iPhone och Apple Watch uppdaterade till senaste versioner av iOS och watchOS?

Anmäl
2018-04-03 18:09 #7 av: Martina78

Ja, ja och ja. Jag tackar så mycket för all hjälp.. men det verkar hopplöst..

Anmäl
2018-04-03 18:28 #8 av: Niklas

Ett sista försök då. :-) Prova att stänga Watch-appen, Aktivitet och Hälsa. Starta sen om både iPhone och Apple Watch.

Anmäl
2018-04-19 12:33 #9 av: Martina78

Helt hopplöst.. nu har jag provat att nollställa klockan. Parkoppla igen. Med säkerhetskopiering. Gick inte. Provade samma igen, med nollställning och ny klocka. Fungerade inte heller. Tagit bort appar.. ominstallerat. Fattar ingenting. Snart skiter jag i den här förbannade klockan.. 😂😂😂

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.