Annons:
Etikettaktivitet-träning
Läst 15704 ggr
Martina78
4/2/18, 10:25 AM

Appen aktivitet uppdateras inte

Hjälp, min app Aktivitet uppdateras inte längre på min iPhone. Klockan registrerar varje dag och jag kan se de jag delar med i min klocka men inte i appen. Hur skall jag göra för att uppdatera den igen?

Annons:
Niklas
4/2/18, 6:27 PM
#1

Om du går till Källor i Hälsa-appen, ser du klockan under Enheter där?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martina78
4/2/18, 8:04 PM
#2

Japp. Och aktivitets app uppdateras i klockan men inte i iPhone. Provat att koppla ifrån och koppla ihop igen, men funkar ändå inte

Niklas
4/3/18, 10:37 AM
#3

Okej. I Inställningar > Integritetsskydd > Rörelse och kondition i iPhone, är konditionsspårning och hälsa aktiverat där?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
4/3/18, 10:40 AM
#4

Titta också på samma ställe i klockan att Puls och Konditionsspårning är aktiverat där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martina78
4/3/18, 2:23 PM
#5

Allt var redan aktiverat. Både iPhone och iwatch.

Niklas
4/3/18, 4:10 PM
#6

Är ”Strömsparläge för träning” avaktiverat i Watch-appen under Allmänt? Är Aktivitet aktiverat under Allmänt > Bakgrundsuppdatering i Watch-appen? Är både iPhone och Apple Watch uppdaterade till senaste versioner av iOS och watchOS?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Martina78
4/3/18, 6:09 PM
#7

Ja, ja och ja. Jag tackar så mycket för all hjälp.. men det verkar hopplöst..

Niklas
4/3/18, 6:28 PM
#8

Ett sista försök då. :-) Prova att stänga Watch-appen, Aktivitet och Hälsa. Starta sen om både iPhone och Apple Watch.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martina78
4/19/18, 12:33 PM
#9

Helt hopplöst.. nu har jag provat att nollställa klockan. Parkoppla igen. Med säkerhetskopiering. Gick inte. Provade samma igen, med Nollställning och ny klocka. Fungerade inte heller. Tagit bort appar.. ominstallerat. Fattar ingenting. Snart skiter jag i den här förbannade klockan.. 😂😂😂

Niklas
4/20/18, 7:48 AM
#10

Ring Apple och be dem hjälpa dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: