Annons:
Etikettövrigt
Läst 5154 ggr
LaPrincipessa
9/30/17, 7:22 PM

Största skillnaderna?

Jag har precis fått en Apple Watch Sport (1:a generationen) och undrar vad som är största skillnaderna mellan den och den senaste? 

Vilken har ni?

Annons:
Niklas
10/1/17, 3:35 PM
#1

De stora grejerna är att den senaste är mycket snabbare och har inbyggd gps. Det finns även en modell som har inbyggd telefon, men den säljs bara i några få länder. Jag använder också första generationen och är fortfarande nöjd.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
10/3/17, 10:31 AM
#2

Använder version 0 som jag köpte i USA vid premiärsläppet. Har fortfarande ingen idé om att byta. Allt som jag använder den till (hörselskadad) fungerar fortfarande perfekt. När den kommer med LTE och blodsockermätning i Sverige - då är det dags. GPS i iPhone räcker så här långt.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
10/3/17, 10:46 AM
#3

LTE eller 4G är det som skulle kunna få mig att uppgradera också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LaPrincipessa
11/7/17, 12:29 PM
#4

Det är version 0 jag har också, sa fel när jag sa 1:a generationen (för det är den andra som kom ut om jag förstått det rätt?

Så jag ändrar frågan och undrar skillnad mellan version 0 och senaste versionen?

Jag har inbyggd telefon! Jag kan både ringa och ta emot samtal i den!

Niklas
11/7/17, 12:35 PM
#5

#4: I senaste versionen skulle du kunna ringa utan att ha en iPhone med dig. Dock inte i Sverige än så länge. I övrigt är den senaste som sagt mycket snabbare och har inbyggd GPS.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LaPrincipessa
11/7/17, 12:39 PM
#6

#5 Aha, då förstår jag! GPS behöver jag inte så då räcker nog den här versionen nog bra för mig. Tycker inte den är långsam heller, inget jag upplevt iaf! :)

Kanske uppdaterar när det kommer flera betydande skillnader!

Annons:
Niklas
11/7/17, 12:43 PM
#7

Så resonerar jag också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

johan
11/29/17, 4:00 PM
#8

Jag uppgraderade efter viss tvekan och tycker klockan gått från att vara användbar enbart för hälsoringarna, till att vara användbar överlag. Batteritiden i den nya är också otroligt mycket bättre. Uppskattar batteritiden till 3-4 ggr bättre för mitt normala användande. 

Tyvärr tycker jag Runkeeper på klockan fortfarande är buggigt, speciellt om man använder det tillsammans med telefonen. Men i övrigt tycker jag allt fungerar mycket bättre än det gjorde på 1:an.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

johan
3/21/18, 7:37 PM
#9

Nu har även Runkeeper blivit bättre.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: