Övrigt

Största skillnaderna?

2017-09-30 19:22 #0 av: LaPrincipessa

Jag har precis fått en Apple Watch Sport (1:a generationen) och undrar vad som är största skillnaderna mellan den och den senaste? 

Vilken har ni?

Det kommer aldrig bli som förr,

bara bli bättre, bli bättre!

-Laleh

Anmäl
2017-10-01 15:35 #1 av: Niklas

De stora grejerna är att den senaste är mycket snabbare och har inbyggd gps. Det finns även en modell som har inbyggd telefon, men den säljs bara i några få länder.

Jag använder också första generationen och är fortfarande nöjd.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2017-10-03 10:31 #2 av: adress

Använder version 0 som jag köpte i USA vid premiärsläppet. Har fortfarande ingen idé om att byta. Allt som jag använder den till (hörselskadad) fungerar fortfarande perfekt. När den kommer med LTE och blodsockermätning i Sverige - då är det dags. GPS i iPhone räcker så här långt.

Anmäl
2017-10-03 10:46 #3 av: Niklas

LTE eller 4G är det som skulle kunna få mig att uppgradera också.

Anmäl
2017-11-07 12:29 #4 av: LaPrincipessa

Det är version 0 jag har också, sa fel när jag sa 1:a generationen (för det är den andra som kom ut om jag förstått det rätt?

Så jag ändrar frågan och undrar skillnad mellan version 0 och senaste versionen?

Jag har inbyggd telefon! Jag kan både ringa och ta emot samtal i den!

-Laleh

Anmäl
2017-11-07 12:35 #5 av: Niklas

#4: I senaste versionen skulle du kunna ringa utan att ha en iPhone med dig. Dock inte i Sverige än så länge. I övrigt är den senaste som sagt mycket snabbare och har inbyggd GPS.

Anmäl
2017-11-07 12:39 #6 av: LaPrincipessa

#5 Aha, då förstår jag! GPS behöver jag inte så då räcker nog den här versionen nog bra för mig. Tycker inte den är långsam heller, inget jag upplevt iaf! :)

Kanske uppdaterar när det kommer flera betydande skillnader!

-Laleh

Anmäl
2017-11-07 12:43 #7 av: Niklas

Så resonerar jag också.

Anmäl
2017-11-29 16:00 #8 av: johan

Jag uppgraderade efter viss tvekan och tycker klockan gått från att vara användbar enbart för hälsoringarna, till att vara användbar överlag. Batteritiden i den nya är också otroligt mycket bättre. Uppskattar batteritiden till 3-4 ggr bättre för mitt normala användande. 

Tyvärr tycker jag Runkeeper på klockan fortfarande är buggigt, speciellt om man använder det tillsammans med telefonen. Men i övrigt tycker jag allt fungerar mycket bättre än det gjorde på 1:an. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.