Annons:
Etikettövrigt
Läst 3235 ggr
johan
4/26/16, 6:48 PM

1 år med Apple Watch

Den här artikel sammanfattar mina tankar om Apple Watch rätt bra. Jag har också haft min närmare ett år och när jag för ett tag sedan blev sjuk och bara blev deppig att misslyckas med alla rörelsemål tog jag av klockan. Sedan dess har jag inte tagit på den igen.

http://gizmodo.com/my-god-awful-year-with-the-apple-watch-1772724490

För mig är det värsta med klockan att det tar längre tid att hitta rätt app med de minimala ikonerna, öppna den, vänta vänta vänta på innehåll så länge att skärmen hinner slockna. Jag kan inte komma på ett enda tillfälle när det inte varit enklare och snabbare att plocka upp telefonen ur fickan istället för att använda klockan.

Klockan (för att se tiden) och Runkeeper är bara bättre vid ett tillfälle och det är om man bär kortärmat. I övrigt vinner telefonen varje gång.

Vad tycker ni?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Niklas
4/26/16, 10:21 PM
#1

Jag köpte Apple Watch för att få hjälp med vardagsmotionen. Alltså bränna ett visst antal kalorier, röra mig ett visst antal minuter och Stå upp minst en minut varje timme under tolv timmar per dag. Allt övrigt såg jag som bonus. För mig har den gjort skillnad. Jag rör mig mer hela året. Det är värt väldigt mycket. I övrigt använder jag den som klocka, jag besvarar meddelanden och får viktiga internationella nyheter direkt. Det tycker jag är trevliga funktioner. Sen håller jag med om att den inte är särskilt bra för appar. Det tar för mycket tid att använda dem. Det är för Notiser den verkligen skiner. Snabb information om sånt man tycker är intressant.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
4/27/16, 4:32 PM
#2

#0 Använder min alla dygnets vakna timmar. Inte så mycket apparna i sig - utan mera som ett hjälpmedel och iPhone " förlängda arm." Notiser - e-post - meddelanden - kalender osv. Till dom sakerna kan iPhone ligga på annan plats i bostaden - utan att det gör något. Signalen kan vara avstängd - och bara " knackningar" på armen i  Watch . Skulle ha mycket svårt att vara utan. Det är olika hur vi använder den - och behovet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Margareta
5/17/16, 4:19 PM
#3

Jag hittade er idag och tycker det är kul läsning. Min Apple Watch är främst för att jag missar många SMS och telefonsamtal eftersom jag lägger ifrån mig telefonen. Nu surrar klockan och visar vem som vill något, även om telefonen är i väskan, medan jag fortfarande bestämmer om jag är tillgänglig. Rörelsedetektorn är bonus och lite kul, men jag har sen många år en Withings Pulse som jag upplever bättre. Den håller även koll på antal trappsteg/backar (höjdmeter) och sömnmönster, förutom puls och steg. Den är via tillhörande app länkad till min våg, blodtrycksmätare och det program som läser pulsband/fotpodd jag väljer. Jag har en app som heter iCardio istället för RunKeeper och MyFitnessPal om jag nån gång räknar på maten (jag räknar mest kolhydrater och den appen scannar streckkoder). Apples app Hälsa samlar in allt om jag vill och visar framsteg eller som i mitt fall motsatsen (jag är utbränd och försöker leta mig tillbaka till livet)

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: