Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 8228 ggr
Niklas
2015-08-10 21:57

Apple Watch mäter inte träning under träningspass

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, rubriken låter som om den vore felskriven, men här är vad jag menar: Om jag startar ett träningspass för gång utomhus i appen Träning verkar det inte som om den fyller på cirkeln för Träning i appen Aktivitet samtidigt. Häromdagen gick jag en dryg timme med stavar och hade träningsappen igång. Den mätte gång utomhus men jag fick ingen registrering i cirkeln för Träning i appen Aktivitet. Idag började jag likadant och hade efter en kvart ingen uppmätt Träning i appen Aktivitet. Jag stängde av tränings-appens gångpass och fortsatte gå. Då började Aktivitets-appen räkna upp träningscirkeln. Har någon av er andra råkat ut för det här?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
mwetterstrand
2015-08-11 08:27
#1

Det var märkligt. Jag upplever att det fungerar bra. När du är klar med ditt pass, väljer du att avsluta och spara det?

Niklas
2015-08-11 10:12
#2

Det gör jag men det påverkar inget i aktivitets-appen och den brukar vanligtvis räkna upp löpande.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emelie-E
2015-08-11 10:40
#3

Jag har samma problem. Kan vara ute och gå i en timme utan att mätaren rör sig mer än några minuter. Men mäter jag utan att sätta igång gång utomhus i träningsappen så mäter den mer exakt.

Niklas
2015-08-11 12:01
#4

Det låter som en bugg.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mwetterstrand
2015-08-11 13:57
#5

Det här var knepigt.

Något jag däremot misstänker är att det ibland blir fel i viss data för ex. brända kalorier. Ibland upplever jag att registreringen är för hög.

Ett tips är att i "Hälsa" appen på telefonen vara noga med vilka övriga appar du använder som får skriva och läsa data in i "Hälsa" appen. Du hittar dessa Inställningar under "Källor" i samma app. Var noga också med i vilken prioritetsordning appen tar emot data. Det finns uppenbara risker med att viss data annars registreras två gånger.

Niklas
2015-08-11 19:11
#6

Jag har Withings som får skriva vikt-data till Hälsa. Det tror jag är det enda tredjepartprogrammet som gör något.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
johan
2015-08-12 11:47
#7

Jag tycker även Stå-cirkeln är märkligt. Även om jag stått och jobbat hela förmiddagen i tre timmar, så påminner klockan mig om att det är dags att Stå. Det är som att "Stå" egentligen borde heta "gå runt en minut varje timme".

Ser fram emot watchOS 2 när tredjepartsapparna kan komma åt sensorerna i klockan. Tråkigt att inte Withings stegräknar-app kan komma åt mer data, eller att Runkeeper kan komma åt pulsmätaren, etc.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Emelie-E
2015-08-12 14:46
#8

Eller som jag fick förut, dags att Stå upp! Just då åkte jag bil så kunde inte ställa mig upp och röra på mig, men den plingade till ändå och sa att jag klarade det. Så den känns inte helt stabil ännu den heller :)

Niklas
2015-08-15 11:32
#9

#7: Ungefär samma sak råkade jag ut för igår. Jag hade cyklat ungefär en halvtimme när den föreslog att jag skulle ställa mig upp och röra på mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: