Annons:
Etiketttips
Läst 1548 ggr
Niklas
8/3/15, 4:15 PM

Överblickar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vissa appar kan visa överblickar över någonting utan att du behöver öppna appen. Exempelvis Väder kan visa prognos för resten av dagen och Aktivitet kan visa hur du ligger till med dina rörelsemål. Svep uppåt på Apple Watch skärm för att öppna överblickar. Svep till höger och vänster för att bläddra bland dem. Svep uppåt för att stänga överblickar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
8/6/15, 5:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I appen i iPhone kan du välja vilken ordning överblickarna skall komma. Den du använder oftast kan läggas först - som ex ovan. Då slipper man bläddra flera steg för att se den man använder mest. Sista i raden visar batteristatus . Där kan du också plinga din telefon - om du glömt vart den ligger. Du får då ljud och blixt från din iPhone. Som en " Finder". Där kan du också ta bort signal - och lägga till Flygplansläge - precis som i iPhone.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

mwetterstrand
8/6/15, 8:25 AM
#2

Jag vet att det är ett minimalt problem. Men det går ju att ställa in så att både telefon och klocka hamnar i flygplansläge när detta aktiveras på klockan. Med vid avaktivering verkar det som om bara klockan vaknar. Jag får åtminstone ta fram telefonen för att väcka den.

adress
8/6/15, 8:40 AM
#3

Så är det. Ställer du in det på telefonen - och sedan spegla iPhone på klockan - fungerar det.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

mwetterstrand
8/6/15, 9:06 AM
#4

#3

Men inte tvärtom då? Jag kan alltså aldrig stänga av flygplansläge på telefonen med klockan?

Niklas
8/6/15, 9:35 AM
#5

I Användarhandboken för Apple Watch står det så här: "Om du vill försätta både Apple Watch och iPhone i flygplansläge öppnar du Apple Watch-appen på iPhone, trycker på Min klocka och slår på Flygplansläge > Spegla iPhone. När du sedan slår på flygplansläget på en av enheterna kommer den andra att ändras på samma sätt. Du måste stänga av flygplansläget på varje enhet för sig." Du måste med andra ord stänga av det på iPhone manuellt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mwetterstrand
8/6/15, 12:11 PM
#6

#5

Tack Niklas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: