Annons:
Etikettwatchos
Läst 1030 ggr
Niklas
8/2/15, 5:28 PM

Många nyheter i watchOS 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bland nyheterna finns fler urtavlor, fler Komplikationer (även från appar i App Store), snabbare och mer avancerade appar. Med funktionen Time Travel kan du förflytta dig framåt eller bakåt i tiden genom att vrida på Hemknappen. Då kan du till exempel se hur vädret ska bli senare under dagen. Om du lägger Apple Watch på sidan och ansluter till laddaren förvandlas den till en väckarklocka. Du kan inte bara läsa, utan även besvara mail i watchOS 2. Siri kan hjälpa till med fler saker och det går att lägga till fler Vänner.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
8/5/15, 10:23 PM
#1

Nu väntar vi bara på laddare/hållare som stöder liggande läge - så väckarklockan fungerar ordentligt. Utbudet är nära nog obefintligt. Den som hittar någon får gärna lägga upp en länk.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
8/6/15, 8:21 AM
#2

Tycker du att du behöver en hållare? Jag lägger klockan på sidan på sängbordet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
8/6/15, 8:37 AM
#3

Den kommer ju upp lite - och vinklas för att lättare kunna läsa. Hållaren fyller ju även två andra funktioner. Klockan laddas och lätt att komma åt att trycka på avstängning/snooze när den används som väckarklocka." En sömnig hand i mörkret - utan att leta efter klockan". Använder iPhone idag - med blixten.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

mwetterstrand
8/11/15, 3:10 PM
#4

En sak jag gärna skulle vilja se förändras i nästa watch OS är hur kalendrar visas på klockan. Idag är det samma kalendrar som du valt att visa på din iPhone. Men eftersom man ofta både prenumererar och delar kalendrar med andra människor (familj) så blir det lite irriterande att se alla dessa speglas till klockan. Jag skulle t.ex. vilja välja att bara se min egen kalender i klockan medans jag på telefonen kan se fler.

adress
9/9/15, 9:59 PM
#5

Nästa vecka - 16 september kommer uppdateringen Watch OS 2. Skall bli intressant med nya 3:e parts appar och night stand.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
9/10/15, 11:10 AM
#6

Det ser jag också fram emot mycket.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: