Tillbehör

Tillbehör till Apple Watch

2015-08-05 23:13 #0 av: adress

Först en VARNING !
Det finns redan nu mycket 3:e parts tillbehör på nätet. Mycket är rena skräpet.
Den gamla devisen - man får vad man betalar för - är mycket riktig i detta fall.
Olika former av skärmskydd saluförs. Helt onödigt för dom,flesta.
Sportmodelien har ett mycket reptåligt glas - och dom andra modellerna har saphirglas. Det hårdaste materialet efter diamant.
Armband finns många kopior - som saluförs som,om dom vore original. Bli inte lurade. Kvaliten gämfört med Apple original är milsvidd. Har sett - på olika klockforum - skrämmande exempel. Folk har köpt grisen i säcken. Vill ni ha ett annat armband - spara hellre en tid - och satsa på originalet.
Många lycksökare säljer på Blocket och Tradera rena skräpet.

Anmäl
2015-08-06 06:52 #1 av: adress

För er som vill kunna använda egna modeller av armband till  Watch - finns adaptrar att köpa på nätet. Både för 38 och 42 mm modellerna. Monteras på armbandet - så att det sedan passar i infästningen i  Watch .
Finns även olika matrial/färger - beroende på vilken modell du har.

Anmäl
2015-09-04 14:56 #2 av: adress

Fick idag ett HOCO läderarmband till min  Watch . Har länkarmbandet och Läderloop innan. Ville även ha ett kakifärgat vanligt armband.
Mycket skön kvalite - och ok pris. (399kr)

Anmäl
2015-09-08 16:17 #3 av: adress

Vill man ha ett litet skydd runt klockan - kan detta rekommenderas. Bra kvalite' och lätt att bara snäppa dit. Tog ett i guld från Spigen.
Är inte mycket för skydd - men ville ändå pröva ett.

Anmäl
2015-09-08 16:21 #4 av: adress

Ser ut så här - innan man knäpper på det från ovansidan.

Anmäl
2015-09-09 11:11 #5 av: Niklas

#4: Vad är det gjort av och vad kostar det?

#2: Är det vattentåligt, exempelvis hajskinn?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-09-09 15:50 #6 av: adress

#4 Vet inte vad materialet heter. Fabrikatet är Spigen och 225kr. Perfekt passform - bygger minimalt. Lätt att ta av på - klick. Köpte det via Tradera - men det finns även på Spigen hemsida.
#2 Två olika sorters kalvskinn. Fukt ok - bada nej. HOCO har bra kvalitet på sina tillbehör. Snäppet efter Apple tycker jag. Den köpte jag på eBay för 399kr inkl frakt med Royal Post. 4 dagars leverans . Betalade med PayPal . Mycket bra passform och finns andra färger.

Anmäl
2015-09-09 16:49 #7 av: Niklas

Tack!

Anmäl
2015-09-09 21:50 #8 av: adress

Fick hem ett ställ/laddare för nya " night watch" funktionen sommkommer nästa vecka. Då kan man både ladda och ha väckarklocka samtidigt.

Anmäl
2015-09-27 15:52 #9 av: adress

Nu har jag för första gången använt  Watch som väckarklocka. Fungerar bra. - men att vakna med den........ lite osäkert kanske. Den skall ju ändå laddas - då kan den lika gärna göra det på sängbordet.

Anmäl
2015-09-28 11:32 #10 av: Niklas

Jag använder den också som väckarklocka, fast på armen.

Anmäl
2015-09-28 16:43 #11 av: adress

Det är nog ett säkrare sätt att vakna - men jag laddar på natten. 😇

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.