Annons:
Etiketttips
Läst 3155 ggr
Niklas
2015-08-02 18:10

Vilken modell av Apple Watch valde du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fort jag såg de olika modellerna bestämde jag mig för att jag ville ha en helt svart Apple Watch. Då visste jag inte att det var en rymdgrå Apple Watch Sport med svart armband jag skulle ha. Vilken Apple Watch köpte du och varför?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 2020-10-30 12:05 av Niklas
Annons:
Niklas
2015-08-02 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här ser min Apple Watch ut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

mwetterstrand
2015-08-03 16:33
#2

Köpte samma modell, men byter nu också ut flourelastomer-bandet mot deras leather-loop för hutlösa 1600kr. Nåja, vill man vara fin får man lida pin, och det ger klockan ett mer sobert uttryck tycker jag.

Niklas
2015-08-03 16:39
#3

Jag hörde någonstans att svart Apple Watch Sport är den mest efterfrågade modellen. Vet inte om det är sant. Det vore kul att se statistik över efterfrågan på de olika Apple Watch-modellerna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-08-05 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Vet bara att det svarta armbandet i silicon är det mest sålda. Som nummer två kommer faktist deras Milanese Lopp i metall. I USA gillar man den typen. Jag köpte  Watch i stål 42 mm - och har två länkar jag växlar mellan . Blå Läderloop med inbyggda magneter. Mycket skönt och lättjusterat. Apple Länkarmband i stål - som är ett underverk i sig. Ta bort eller lägga till länkbitar - tar en minut. Samma princip som när man byter armband. Har även en Milanese Loop - men den använder jag aldrig. Skall säljas

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

johan
2015-08-08 09:29
#5

Svart sport. 

För mig är hårdvaran viktigast. Dessutom tycker jag det svarta armbandet verkar skönast och är snyggt. Passar mig bra som främst köpt klockan som en träningsklocka.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2015-08-08 17:50
#6

#5: Visst är gummiarmbandet skönt. Jag är förvånad över att det inte känns svettigare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
2015-08-08 22:15
#7

Många skriver att det svarta armbandet känns annorlunda mot det vita och dom färgade. Vet inte själv - eftersom jag inte har ngt.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Skorpion76
2015-08-09 06:07
#8

Jag har ingen Apple Watch, men om jag skulle välja en skulle det vara den med vitt band. De är snygga, men förmodligen dyra som Skamhed!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

adress
2015-08-09 13:54
#9

 Watch Sport med vitt armband är den billigaste - 3995kr

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Skorpion76
2015-08-09 16:53
#10

Wow!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Emelie-E
2015-08-09 21:17
#11

Jag har en svart sport! Allra helst hade jag velat ha vitt armband men var lite rädd att det skulle bli smutsigt så tog det säkra före det osäkra! :)

adress
2015-08-09 21:43
#12

Enligt kommentarer på nätet är det vita lätt att hålla rent - med tvål och vatten.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Emelie-E
2015-08-10 09:12
#13

#12 Jo jag inser det nu när man här testat klockan. Men jag är väldigt nöjd med mitt svarta armband också :)

Annons:
Zpookey
2015-11-11 18:10
#14

Är inbiten Appleanvändare men blev grymt besviken på Apple Watch så jag returnerade den inom 14-dagarsgränsen.

Har en känsla av att Gen1 av Apple Watch går samma öde till mötes som iPad Gen1…dvs att det är den enda versionen som inte går att uppdatera högre än iOS6. Får se om jag ger Apple Watch en chans till sen när Gen2 eller senare kommer. Gen2 ska tydligen dyka upp i mars/april nästa år och ska enligt rykten ha inbyggd GPS och bättre batteritid.

adress
2015-11-11 22:10
#15

#14. Vad hade du för förväntningar på  Watch - och vad var det som blev en så stor besvikelse. Tycker inte du kan jämföra ett eventuellt uppgraderingsstopp på iPad. När det gäller uppdateringar har alltid funnits en spärr på grund av högre krav på prestanda och annan hårdvara. Det gör ju inte att apparaten inte går att använda som det ursprungligen är tänkt. Men ditt omdöme om  Watch är intressant att höra. Rykten är många - men tänk också på att nuvarande  Watch inte är ute på alla marknader ännu.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

rebz
2016-01-11 03:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har denna Apple Watch sport 42mm. Kände att jag inte ville ha en med rostfritt stål då de ofta får repor som syns. Och att dessutom lägga ut mycket mer pengar när de endast skiljer sig till materialet kändes ovärt. La min beställning så fort de var tillgängliga på Apples hemsida :). Har även fått ett annat armband till i svart läder. Dock inte Apples egna, tycker de är alldeles för dyra. Finns bra och snygga armband till klockan på Media Markt :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

adress
2016-01-11 21:00
#17

#16 Den är snygg och fullt tillräcklig. Dock har du fel när du säger " bara " material. Stålmodellen är mycket hårdare och glaset i princip omöjligt att repa. Blir ju även en annan " tyngd" i klockan. Sedan är det helt klart en prisfråga. Innehållet är som du säger detsamma. 😎

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

rebz
2016-01-12 01:40
#18

#17

Ja och det är ju då endast materialet som skiljer dem åt, menar såklart hela klockan och inte enbart det rostfria stålet. Själv har jag ändå ett skärmskydd på så då spelar det ingen större roll att stålmodellens glas är hårdare. Repor på det rostfria stålet skulle jag få krupp på då jag sett och hört att de repas väldigt lätt. Sant det med tyngden också, jag känner att hellre för lätt än för tungt. Lättare att ha den på sig dygnet runt och när man tränar om den inte väger så mycket :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Upp till toppen
Annons: